[./index.html]
[./index.html]
[./blonk_-_contact.html]
[./blonk_-_disclaimer.html]
[./blonk_-_links.html]
[./blonk_-_training.html]
[./blonk_-_training.html]
[./blonk_-_interim_management.html]
[./blonk_-_dagvoorzitter_en_moderator.html]
[./blonk_-_over_bert_blonk.html]
[./blonk_-_coaching.html]
[./blonk_-_referenties.html]
[Web Creator] [LMSOFT]
Trainingen - case 01
Middenkader aan zet

Het middenkader van een zorginstelling bestaat voornamelijk uit personen die vanuit een andere positie in de organisatie zijn doorgegroeid. Het ontbreekt bij hen aan vaardigheden die nodig zijn voor hun functieprofiel. Bert Blonk heeft voor hen een teamtraining ontwikkeld met aansluitend 1-op-1- coachingstrajecten. Het resultaat? Meer sturing en verbeterde communicatieprocessen.

Drie allesomvattende vragen

Tijdens de teamtraining kreeg de groep drie vragen:
• Werken jullie in een lerende organisatie?
• Als u privĂ© in een voetbalelftal zou spelen, welke rol vervult u dan? Die van aanvaller, verdediger,
   middenvelder, keeper, coach, verzorger, etc.
• Welke rol vervult u binnen dit team?
 
Positiebepaling

Gezamenlijk stelde de groep het elftal samen. Hierbij moest de groep bepalen wie het beste welke rol kan vervullen, wie samen trainen, wie elkaar de bal toespelen en binnen welke termijn dit op de afdeling gerealiseerd wordt.

Vaardigheden van functieprofiel
Na de teamtraining kenden alle teamleden hun huidige en gewenste positie binnen de afdeling. Bij elke positie horen bepaalde vaardigheden, zoals diverse stijlen van leidinggeven, integriteit, timemanagement, assertiviteit en gespreksvoering. Per persoon is gekeken welke vaardigheden verbeterd moeten worden om de gewenste positie succesvol te bekleden.


“Nu anderen mijn rol hebben bevestigd, durf ik meer te sturen.”


Teamtraining op maat

Er zijn talloze variaties voor een teamtraining denkbaar. Bijvoorbeeld een schip met bemanningsleden, zoals een kapitein, kok, machinist en scheepsarts. Welke variant het meest geschikt is hangt af van de groep.